Supersnöret!

Jag har länge haft en tanke på att jag genom det jag skapar skänka en dem av den lilla vinst jag gör till någon organisation, något med barn men jag har bollat med mig själv fram och tillbaka och aldrig kunnat ta ett beslut. 
 
För drygt en vecka sen fylldes hela mitt flöde på instagram av sorg. En liten flicka vid namn Junis hade somnat in endast 7 månader gammal om jag minns rätt. Hon hade fått diagnosen cancer endast 3 månader gammal. Många var med och delade deras sorg på instagram, skänkte pengar till insamlingen som tidigare startas, tände ett ljus och pussade lite extra mycket på sina egna barn. 
 
Cancer är det vidrigaste som finns och om det är något som är mer vidrigt så är det när ett litet barn får cancer.
 
Där och då bestämde jag mig. Barncancerfonden. Hur vet jag inte än, om jag skapar nya produkter där en viss summa går direkt till Barncancerfonden eller om jag ska lägga en del av den eventuella vinst som blir per såld vara. Det är ett beslut som kommer få tas senare. 
 
Under tiden har jag bestämt mig för att sy påsar till supersnöret. 
 
"Behandlingen av barncancer tar mycket tid och är tuff. För att stödja barn och ungdomar på ett påtagligt sätt introducerar Barncancerfonden Västra "SuperSnöret".
 
Barn och ungdomar får en speciell SuperPärla för varje särskild behandling, utredning eller händelse. Till exempel cytostatikabehandling, sjukhusvistelse, röntgen, en lumbalpunktion, ett stick i fingret, en operation, och så vidare. På så vis skapar varje barn och ungdom sitt unika SuperSnöre som berättar deras egen behandlingshistoria.
 
Några dagar efter diagnosen får barnet en vaxtråd med sin första Superpärla - "Hoppets Pärla" - och några bokstavspärlor som visar barnets namn. Sedan tillkommer Superpärlorna som symboliserar olika delar i behandlingen. SuperSnöret visar vad patienten har varit med om och hur Supermodig han eller hon är."
 
Citat från: http://www.barncancerfonden.se/vastra/stodgrupper/supersnoret---varldens-viktigaste-snore/
 
 
 
Igår sydde jag min första påse och idag har jag klippt ut ca 10 stycken som ska sys och sedan skickas vidare. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Martina

Åh roligt att tyget du fick utav mig får vara en del utav detta! Jag är lycklig! <3

skriven

Kommentera inlägget här :