Inskolning = sytid!

Lilleman har vart ledig i 10 veckor med mig men i tisdags var det dags att sakta men säkert börja på dagis igen.

Så igår och idag har jag sytt, sytt och sytt.


Byxmönstret är från senaste Ottobre Kids, inte helt nöjd men har inte provat dem på än.



Allt de gröna syddes igår. Och idag slaktade jag ett par gamla byxor, förstorande lite, gjorde fickor osv. Mycket bättre! Lättare och snyggare fickor.






Så när jag hämtat Lilleman väntade fisk/haj-setet inslaget och fint på hans kudde.
Allt ska va fickor nu så han blev nöjd
Nästa gång ska jag sätta snöre eller resorband i mudden, liite stort men de ramlar inte av.



Kommer bli flera såna här byxor inom kort så tänkte att jag kan visa hur jag gick tillväga när de gäller slakt och modifieringen av orginalbyxorna. :-)

Kommentera inlägget här :